1.UI/UX Web Dizaineris ir Grafinis dizaineris
- Gauti nuorodą
- „Facebook“
- X
- El. paštas
- Kitos programos
Nors dizainerių yra daug, neabejotina, kad UX/UI dizaineriai šiuo metu yra paklausiausi. Šie dizaineriai, mažindami atotrūkį tarp dalykų išvaizdos ir veikimo, pirmauja kurdami fantastiškus naujus skaitmeninius produktus žmonėms.
Didėjant šių produktų paklausai, reikia ir gerų UX/UI dizainerių, kurie savo ruožtu gali gauti daug didesnius atlyginimus. Palyginimui, grafinis dizainas yra sustingęs ir neatspindi technologinės pažangos. Šio tipo dizaino darbo rinka taip pat traukiasi, palyginti su daugiau į technologijas orientuotų projektavimo darbų.
Dirbtinis intelektas atsako:
Puikus klausimas! Pasikalbėkime apie grafinių dizainą ir UI/UX dizainą.
Grafinių dizainas
- Tradicinis grafinis dizainas gali pasirodyti mažiau populiarus, nes vis daugiau dėmesio skiriama skaitmeninėms platformoms.
- Tačiau grafinių dizainerių poreikis vis dar yra, ypač reklamos, leidybos ir socialinės medijos srityse.
UI/UX dizainas
- UI (vartotojo sąsajos) ir UX (vartotojo patirties) dizainas tampa vis populiaresnis, nes bendrovės siekia sukurti geresnes ir patogesnes naudotojų patirtis.
- Šis sektorius sparčiai auga, ypač su didėjant mobiliųjų programėlių ir svetainių skaičiui.
Ką mokytis dėl ateities perspektyvų?
- UI/UX dizainas yra labai perspektyvi sritis, nes ji tiesiogiai susijusi su technologijų ir skaitmeninio pasaulio plėtra.
- Grafinių dizainas vis dar yra vertingas, ypač jei domiesi reklama, prekės ženklu ar leidyba.
Rekomendacijos
- Jei nori dirbti technologijų srityje, UI/UX dizainas gali būti geresnis pasirinkimas.
- Jei labiau domiesi menine kūryba ir tradiciniais medijomis, grafinių dizainas vis dar gali tau tikti.
Free Figma UX Design UI Essentials Course
Kas yra UX dizainas?
Paprasčiau tariant, vartotojo patirties kūrimas yra
procesas, kurio metu planuojama patirtis, kurią žmogus patiria sąveikaujant su
produktu.
UX dizainas orientuotas į žmogaus vartotojo sąveiką su kasdieniais produktais ir paslaugomis. UX dizaino tikslas – kad šių produktų ir paslaugų, tiek skaitmeninių, tiek fizinių, naudojimas būtų lengvas, logiškas ir įdomus.
Galbūt nemažai laiko praleidote ieškodami atsiliepimų apie naują kavos virimo aparatą. Iš esmės jūs ieškote ne tik naujo prietaiso, bet ir produkto su funkcijomis, kurios suteiks jums, vartotojui, puikią patirtį.
Pavyzdžiui, apsaugantis nuo lašėjimo snapelis, automatinis išsijungimas ir daugkartinio naudojimo krepšelis – tai visos funkcijos, kurios atitinka vartotojo poreikius, palengvina naudojimą ir suteikia vartotojui valdymo ir laisvės naudojant. Tai panašu į tai, kaip mąsto UX / UI dizaineriai kurdami žiniatinklio programą. Jie nori, kad naudotojo patirtis būtų lengva ir intuityvi.
Terminas „naudotojo patirtis“ vartojamas nuo 90-ųjų. Jį sukūrė „Apple“ pažinimo mokslininkas Donas Normanas dar prieš tai, kai „Apple“ tapo populiariu pavadinimu šiandien. Jis daug dėmesio skyrė į vartotoją orientuotam dizainui, dėl kurio vartotojas atsidūrė produkto kūrimo proceso priekyje. Nors „patogus vartotojui“ yra terminas, kurį tikriausiai gerai žinote, tuo metu jis nebuvo toks populiarus.
Tačiau ne tik fiziniai ir skaitmeniniai produktai yra UX dalis, bet ir apima visus galutinių vartotojų sąveikos su įmone, jos paslaugomis ir produktais aspektus.
Apie UI UX: nustatykite, kas svarbu vartotojui
Taigi, pradėkime nuo pradžių: „U“ UX. Kodėl?
Kaip taikliai pasakė Apple įkūrėjas Steve'as Jobsas: „ Turite pradėti nuo klientų patirties ir grįžti prie technologijos, o ne atvirkščiai. “
Vartotojas yra asmuo, kuris ketina gyventi, valgyti ir kvėpuoti jūsų produktais. Jūsų, kaip UX dizainerio, darbas – suteikti jiems malonią ir naudingą patirtį.
Bet pirmiausia turite žinoti, kas jie yra. Sukūrę naudotojo asmenybę (tai atlieka UX tyrinėtojas, kurio vaidmuo yra labiau vidinis ir pagrįstas duomenimis), galime sugalvoti idealų vartotoją ir ištirti jo norus, norus ir nusivylimus dabartiniais sprendimais.
Esmė: turite žinoti, kas yra jūsų vartotojas, kad sukurtumėte tai, kas jam tinka.
Sukūrus vartotojo asmenybę, UX dizainerio ir jo komandos darbas yra apgalvoti kiekvieną vartotojo kelionės su produktu žingsnį. Visos tos kelionės dalys turėtų būti įsimintinos ir pridėti vertės vartotojui. Tikslinio vartotojo ir vartotojo kelionės supratimas leidžia dizaineriams džiuginti klientus kiekviename etape.
Pavyzdžiui, pažvelkime į Matt naudotojo kelionę su Carvana – populiaria svetaine, kurioje parduodami ir perkami naudoti automobiliai.
Matas ieško naujo automobilio. Jam atsibodo derėtis su pardavėjais automobilių salone, kai pamato automobilių pardavimo automato „Carvana“ skelbimą. Jis eina į Carvana svetainę. Susijaudinęs jis išsaugo keletą automobilių į savo pageidavimų sąrašą.
Vis dar šiek tiek nežinodamas, jis kalbasi su „Carvana“ pardavėju, o paskui su pažįstamu, kuris neseniai naudojosi „Carvana“. Jausdamasis pasiruošęs, Matas pagaliau išsirenka automobilį ir įveda savo mokėjimo duomenis. Po savaitės prie jo slenksčio pasirodo jo nauja blizganti transporto priemonė. Tai, be jokios abejonės, geriausia Matto automobilio pirkimo patirtis!
Šiame pavyzdyje aišku, kad „Carvana“ savo verslo centru paskyrė Mattą. Jie išsiaiškino, kas yra jų tikslinis vartotojas, ir jo skausmingus taškus (nemėgsta derėtis prekybos centre). Tada jie apgalvojo kiekvieną Matto pirkimo žingsnį, kad visą produktą būtų lengva naudoti, jis būtų neįtikėtinai naudingas ir tiesiog stebuklingas.
Turėkite omenyje:
- UI yra skaitmeninė erdvė, kurioje vartotojai mato ir suvokia informaciją .
- UI dizainas daugiausia dėmesio skiria interaktyvių elementų vizualiniam dizainui ir, kaip sritis, gyvena beveik vien skaitmeninėje laikmenoje. Interaktyvūs elementai, pvz., išskleidžiamieji meniu, formų laukai, spustelėjami elementai, animacijos, mygtukų stilius ir kt., yra svarbūs vartotojo sąsajos dizaino įrankiai.
- UI dizaineris paima UX dizainerio sukurtą sistemą ir laidinius rėmelius ir paverčia juos itin tiksliais, galutiniais vaizdiniais rezultatais, prieš perduodamas juos kūrimo ar inžinierių komandai gaminti.
Vartotojo sąsajos (UI) dizainas, priešingai, yra susijęs su interaktyvių elementų dizainu, todėl yra beveik išimtinai naudojamas skaitmeninėje laikmenoje, pavyzdžiui, kompiuteryje, planšetiniame kompiuteryje ar išmaniajame telefone. Interaktyvūs elementai, tokie kaip išskleidžiamieji meniu, formų laukai, spustelėjami elementai, animacijos, mygtukų stilius ir kt., yra svarbūs įrankiai, skirti UI dizaineriams visame pasaulyje.
Taigi, vartotojo sąsajos dizaino prasmę galime suprasti kaip grafinio dizaino apibrėžimo plėtojimą ir išplėtimą, kiek tai susiję su mūsų naudojamų ir sąveikaujančių dalykų išvaizda.
Vaizdai su tam tikru interaktyvumu yra vartotojo sąsaja, net jei juose yra statinių vaizdų.
UX (naudotojo patirtis)
Turėkite omenyje:
- UX yra visa apimanti vartotojo patirtis, kai jie sąveikauja su produktu ar paslauga, kad pasiektų tikslą.
- Naudotojo patirties kūrimas – tai į vartotoją orientuoto dizaino požiūrio taikymo procesas, siekiant suprasti ir patenkinti vartotojų poreikius, o patirtis yra naudinga ir maloni.
- UX dizaineriai yra produktų, verslo, turinio, elgsenos ir ypač – kaip jūs atspėjote – žmonių problemų sprendėjai.
Ir tada yra UX. UX dizainas skiriasi nuo vartotojo sąsajos ir grafinio dizaino tuo, kad jame pagrindinis dėmesys skiriamas elementų, kuriuos iš tikrųjų matote ir su kuriais bendraujate, logika ir struktūra . UX dizaineriai paprastai UI komandai pristato vielinius rėmelius, prototipus, svetainių schemas, srautus ir kitus UX artefaktus.
UX pirmiausia vyksta dviem skirtingais etapais: tyrimais ir patvirtinimu. Tyrimo etape UX dizaineriai naudoja įvairius įrankius ir metodus, kad geriau suprastų savo numatytus vartotojus. Gali būti įtraukta konkurencinė analizė, vartotojų interviu, asmenybės kūrimas, kadrų sudarymas, euristinė analizė ir kelionės srautai.
Ir tada, kai produktas bus paleistas, ateina patvirtinimas. Čia UX dizaineriai atlieka naudojimo/skausmo taškų analizę, kad nustatytų, ar gaminys duoda norimą rezultatą. Jei ne, patobulinimai ir pataisymai atliekami remiantis vartotojo duomenimis, kad galutinis rezultatas būtų geresnis ir efektyvesnis. Anksti pastebėjus naudojimo problemas, vėliau išvengiama brangesnių perprojektavimų/pakartojimų.
UX projektavimo procesas yra pagrindas, leidžiantis dizaineriui apibrėžti problemą, sugalvoti galimus tos problemos sprendimus ir patvirtinti sukurtus sprendimus.
Grafiniam dizainui tikrai nėra lengva prognozuoti ateitį, tačiau galima pastebėti keletą tendencijų:
Grafinių dizainų tendencijos
- Minimalizmas: Paprastesni ir švaresni dizainai išlieka populiarūs.
- Vektoriniai vaizdai: Jie dažnai naudojami dėl savo lankstumo ir aiškumo.
- Animacijos: Daugiau dizainerių naudoja animacijas, kad padidintų įtraukimą.
UI/UX dizaino augimas
- Didėjanti paklausa: UI/UX dizainas sparčiai populiarėja, nes vis daugiau įmonių supranta geros vartotojų patirties svarbą.
- Technologijų pažanga: Su technologijų plėtra, ypač mobiliųjų aplikacijų srityje, UI/UX dizainas tampa vis svarbesnis.
- Interaktyvumas: Vartotojai tikisi, kad produktai bus ne tik funkcionalūs, bet ir patrauklūs bei lengvai naudojami.
Išvados
- Grafinių dizainų evoliucija: Nors gali atrodyti, kad grafinis dizainas keičiasi, jis vis tiek išlieka svarbus.
- UI/UX dizaino ateitis: Atsižvelgiant į dabartines tendencijas, UI/UX dizainas tikrai auga ir taps vis labiau aktualus.
- Gauti nuorodą
- „Facebook“
- X
- El. paštas
- Kitos programos
Komentarai
Rašyti komentarą